REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO |
||||
|
1. |
Niniejszy
Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej
przez AG-SR SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA z siedzibą w Poznaniu, za
pośrednictwem sklepu internetowego www.ag.pl
(zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady
i warunki świadczenia przez AG-SR SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA
z siedzibą w Poznaniu usług nieodpłatnych drogą elektroniczną. Siedziba: AG-SR SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA 60-101 Poznań, ul.
Granowska 12 Magazyn:
AG-SR SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA 60-101
Poznań, ul. Granowska 12 |
||
§ 1 Definicje |
||||
|
1. |
Dni
robocze - oznacza dni tygodnia od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. |
||
|
2. |
Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu
Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego
w zamówieniu. |
||
|
3. |
Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje
Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów. |
||
|
4. |
Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych
wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym,
wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta
w Sklepie Internetowym. |
||
|
5. |
Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie
z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą
elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży. |
||
|
6. |
Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową. |
||
|
7. |
Konto
Klienta - oznacza indywidualny dla
każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po
dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi
Prowadzenie Konta Klienta. |
||
|
8. |
Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę
organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową
i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową. |
||
|
9. |
Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta
- oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną
z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży
wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. |
||
|
10. |
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin. |
||
|
11. |
Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób
określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze
wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego. |
||
|
12. |
Sprzedawca - oznacza AG-SR SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA z siedzibą
w Poznaniu (60-101), ul. Granowska 12, NIP: 7822554395, REGON:
302282499, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez , Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000440382; e-mail:
sklep@ag.pl, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego,
reprezentowana przez komplementariusza: AG - SR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (60-101), ul. Granowska
12, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000423982 o kapitale
zakładowym w wysokości 5.000 zł, posiadająca numer NIP: 7822550925,
numer Regon: 3021516560. |
||
|
|
Numer
BDO - 000007635. |
||
|
13. |
Strona
Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod
którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.ag.pl. |
||
|
14. |
Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy
sprzedaży. |
||
|
|
Każdy
prezentowany przez Sprzedawcę towar jest oznaczony jako nowy, pochodzący
z ekspozycji lub używany. W przypadku Towarów używanych lub
pochodzących z ekspozycji Sprzedawca każdorazowo informuje Klienta
o ewentualnych widocznych śladach użytkowania. |
||
|
15. |
Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji
i właściwości w toku zwykłego korzystania. |
||
|
16. |
Trwały
nośnik - oznacza materiał lub narzędzie
umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych
osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji
w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą,
i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji
w niezmienionej postaci. |
||
|
17. |
Umowa
sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą
na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem
a Sprzedawcą. |
||
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu
Internetowego |
||||
|
1. |
Wszelkie
prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony
Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów
zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów
i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach
prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów
trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem
oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie. |
||
|
2. |
Sprzedawca
dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla
użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek
internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń
internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze
Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co
najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 89 lub FireFox 86 lub Opera 53 lub Safari
5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript,
akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze
internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości
ekranu 1024x768 pikseli. |
||
|
3. |
Sprzedawca
stosuje mechanizm plików "cookies", które
podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane
są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta.
Stosowanie plików "cookies" ma na celu
poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych
Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani
w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może
wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce
internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub
uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu. |
||
|
4. |
W
celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych
drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne
jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej. |
||
|
5. |
Zakazane
jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie
przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług
nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny
z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób
trzecich. |
||
|
6. |
Sprzedawca
oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie
z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się
z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez
osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne,
które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni
stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających
z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta
z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła. |
||
|
7. |
Nie
jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego
w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes
Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu;
działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych
z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd. |
||
§ 3 Rejestracja |
||||
|
1. |
W
celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji. |
||
|
2. |
Rejestracja
nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. |
||
|
3. |
W
celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać
wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez
wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym.
Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło. |
||
|
4. |
W
trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu. |
||
|
5. |
W
trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie
odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku
Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta,
a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych
danych. |
||
|
6. |
Wyrażenie
przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach
marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy
o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta.
Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy
stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo
przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej. |
||
|
7. |
Po
przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę.
Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do
Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych. |
||
§ 4 Zamówienia |
||||
|
1. |
Informacje
zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy
w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do
składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży. |
||
|
2. |
Klient
może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. |
||
|
3. |
Klient
składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje
zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do
zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod
danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu
Dostawy oraz formy płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza
zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk
„Zamawiam i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy,
Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę,
jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany
ponieść w związku z Umową sprzedaży. |
||
|
4. |
Złożenie
zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży
Towarów będących przedmiotem zamówienia. |
||
|
5. |
Po
złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. |
||
|
6. |
Następnie,
po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do
realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest
oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa
w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta
zostaje zawarta Umowa sprzedaży. |
||
|
7. |
Po
zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na wskazany przez Klienta, podczas Rejestracji lub składania
zamówienia adres. |
||
|
8. |
Przy
dokonywaniu płatności za nabyte Towary, wymienione w Załączniku nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.
2018 poz. 2174 ze zm.), które to płatności udokumentowane są fakturą,
w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto lub
równowartość tej kwoty - podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm
podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile
ma on zastosowanie wobec Klienta składającego zamówienie. |
||
|
9, |
Faktura
wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, powinna zawierać
wyrazy: “mechanizm podzielonej płatności”. Strony takiej transakcji,
obowiązane są posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym mowa w art.
49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, lub
imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
prowadzone w walucie polskiej. Czas
realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej
autoryzacji płatności |
||
§ 5 Płatności |
||||
|
1. |
Ceny
na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny
brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy
i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie
poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia. |
||
|
2. |
Klient
może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: |
||
|
a) |
przelew
bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy); |
||
|
b) |
przelew
bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru osobistego
w biurze Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w biurze
Sprzedawcy, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy); |
||
|
c) |
karta
płatnicza, przelew bankowy lub BLIK poprzez zewnętrzny system płatności
przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A.
z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy po otrzymaniu z systemu przelewy24.pl informacji
o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności); |
||
|
d) e) |
gotówką
za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku
realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia). Karty
płatnicze: *
Visa *
Visa Electron *
Mastercard *
MasterCard Electronic *
Maestro” Podmiotem
świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue
Media S.A |
||
|
3. |
Klient
powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej
z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 7 Dni roboczych, jeżeli
wybrał formę przedpłaty. |
||
|
4. |
W
wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie,
o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi
dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta
na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie
płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu,
Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu
drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na
Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art.
491 Kodeksu Cywilnego. |
||
§ 6 Dostawa |
||||
|
1. |
Sprzedawca
realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej. |
||
|
2. |
Sprzedawca
jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową sprzedaży. |
||
|
3. |
Sprzedawca
zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni
roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia. |
||
|
4. |
Termin
Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu
liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu. |
||
|
5. |
Zamówione
Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany
w formularzu zamówienia. |
||
|
6. |
W
dniu wysłania Towaru do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości osobistego
odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta
informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę. |
||
|
7. |
Klient
obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku
lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy
spisania właściwego protokołu. |
||
|
8. |
Klient
ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać
w biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, w godzinach otwarcia
wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu, po wcześniejszym ustaleniu ze
Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
telefonicznie. |
||
|
9. |
Sprzedawca,
zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy
paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. |
||
|
|
Klient
w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie
dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik).
Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego
pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy. |
||
|
10. |
W
przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym
przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo
lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu,
w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania
zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca
skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie,
ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy. |
||
§ 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców |
||||
|
1. |
Sprzedawca
zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny
względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę. |
||
|
2. |
Jeżeli
Towar ma wadę, Przedsiębiorca może: |
||
|
a) |
złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. |
||
|
|
Ograniczenie
to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na
wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego
przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo
zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do
zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby
Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia. |
||
|
|
Przedsiębiorca
nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna. |
||
|
b) |
żądać
wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę
w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. |
||
|
|
Sprzedawca
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym
sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby
nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. |
||
|
3. |
Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy. Roszczenie
o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się
z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu
określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Przedsiębiorca może
odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
z powodu wady Towaru. Jeżeli Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na
wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub
złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru, lub usunięcia wady |
||
|
4. |
Przedsiębiorca,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć
rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca. |
||
|
5. |
W
przypadku Towaru, który był oznaczony przez Sprzedawcę jako używany,
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem jednego roku od wydania Towaru Przedsiębiorcy. |
||
|
6. |
Wszelkie
reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy |
||
|
7. |
Sprzedawca
w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się
do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy
sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę. |
||
§ 8 Niezgodność towaru z umową |
||||
Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta |
||||
|
1. |
Towar
jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają
w szczególności jego: |
||
|
a) |
opis,
rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w
odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność,
interoperacyjność i dostępność aktualizacji; |
||
|
b) |
przydatność
do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Konsument lub
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę
najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował. |
||
|
2. |
Ponadto
Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi: |
||
|
a) |
nadawać
się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju,
z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk; |
||
|
b) |
występować
w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość
i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami
cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla
Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz
publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie
lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: |
||
|
a. |
nie
wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie
mógł o nim wiedzieć; |
||
|
b. |
przed
zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone,
lub w porównywalny sposób; |
||
|
c. |
publiczne
zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy. |
||
|
c) |
być
dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta
może rozsądnie oczekiwać; |
||
|
d) |
być
takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił
Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed
zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. |
||
|
3. |
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową
w zakresie, o którym mowa w §8 ust. 2, jeżeli Konsument lub
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili
zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru
odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §8 ust. 2, oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru. |
||
|
4. |
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający
z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli: |
||
|
a) |
zostało
ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność; |
||
|
b) |
niewłaściwe
zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji
dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią. |
||
|
5. |
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od
tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez
Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową,
który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione
inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub
charakterem braku zgodności Towaru z umową. |
||
|
6. |
Sprzedawca
nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności
Towaru z umową określonego w §8 ust. 5, jeżeli brak ten podstępnie
zataił. |
||
|
7. |
Jeżeli
Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany. |
||
|
8. |
Sprzedawca
może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana
są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on
odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. |
||
|
9. |
Przy
ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie
okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru
z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne
niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności
z umową. |
||
|
10. |
Sprzedawca
dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową,
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel,
w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go
nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty
opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. |
||
|
11. |
Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy
Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na swój koszt. |
||
|
12. |
Jeżeli
Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru
z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po
dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój
koszt. |
||
|
13. |
Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do
zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został
wymieniony. |
||
|
14. |
Jeżeli
Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: |
||
|
a) |
Sprzedawca
odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z §8 ust.
8 powyżej; |
||
|
b) |
Sprzedawca
nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z §8 ust. 10 do
§8 ust. 12 powyżej; |
||
|
c) |
brak
zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić Towar do zgodności z umową; |
||
|
d) |
brak
zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków
ochrony określonych od §8 ust. 7 do §8 ust. 12 powyżej; |
||
|
e) |
z
oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi
on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta. |
||
|
15. |
Sprzedawca
jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie
14 dni od dnia jej otrzymania. |
||
|
16. |
Sprzedawca
zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, kwoty
należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny. |
||
|
17. |
Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od
umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa
się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny. |
||
|
18. |
Jeżeli
brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych
na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów,
a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta
lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami
niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać
wyłącznie Towary zgodne z umową. |
||
|
19. |
W
razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca
zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
Towaru lub dowodu jego odesłania. |
||
|
20. |
Sprzedawca
dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. |
||
|
21. |
Sprzedawca
nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa
w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich. |
||
§ 9 Gwarancja |
||||
|
1. |
Towary
sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez
producenta Towaru bądź dystrybutora. |
||
|
2. |
W
wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia
i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej
Sklepu. |
||
§ 10 Odstąpienie od Umowy sprzedaży |
||||
|
1. |
Klient
będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który
zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez
podawania przyczyny. |
||
|
2. |
Bieg
terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia
Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną
niż przewoźnik. |
||
|
|
Konsument
oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy
sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie
to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: AG-SR
SP.Z O.O. SP. KOMANDYTOWA, ul. Granowska 12 (60-101), Poznań, lub też za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: sklep@ag.pl.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony
przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem. |
||
|
|
Konsument
oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy
sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem
formularza udostępnionego na stronie internetowej pod adresem: Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony
internetowej. |
||
|
3. |
W
przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą. |
||
|
4. |
Jeśli
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać. |
||
|
5. |
Sprzedawca
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do
Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta, lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania
z powrotem Towaru, lub dostarczenia przez Konsumenta, lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. |
||
|
6. |
Jeżeli
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta korzystający
z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż
najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. |
||
|
7. |
Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar
Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. |
||
|
8. |
W
wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu. |
||
|
9. |
Jeśli
ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie
odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie
Internetowej Sklepu. |
||
|
10. |
Konsument
oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Towaru. |
||
|
11. |
Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. |
||
|
12. |
Prawo
odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,
w których Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta, Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. |
||
|
13. |
Prawo
odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,
w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu. |
||
|
14. 15 |
Prawo
odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. W
przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną
przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy
przypisany do karty płatniczej Zamawiającego |
||
§ 11 Usługi nieodpłatne |
||||
|
1. |
Sprzedawca
świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne: |
||
|
a) |
Formularz
kontaktowy; |
||
|
b) |
Newsletter; |
||
|
c) |
Poleć
znajomemu; |
||
|
d) |
Prowadzenie
Konta Klienta; |
||
|
e) |
Zapytaj
o produkt; |
||
|
f) |
Zamieszczanie
opinii. |
||
|
2. |
Usługi
wskazane w §11 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę. |
||
|
3. |
Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym
poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu. |
||
|
4. |
Usługa
Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na
Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. |
||
|
5. |
Rezygnacja
z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej
chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy. |
||
|
6. |
Z
usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres
poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony
przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu wypełnionego
formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą
elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu
rejestracyjnym link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na
subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linku przez Klienta zawarta
zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. |
||
|
|
Klient
może dodatkowo podczas Rejestracji zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu
rejestracyjnym w celu subskrypcji usługi Newsletter. |
||
|
7. |
Usługa
Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej
informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy.
Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy
dokonali subskrypcji. |
||
|
8. |
Każdy
Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności:
informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść
przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji
z usługi nieodpłatnej Newsletter. |
||
|
9. |
Klient
może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a
przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika
zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach
usługi Newsletter lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola
w Koncie Klienta. |
||
|
10. |
Usługa
nieodpłatna Poleć znajomemu polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom
wysłania przez tych Klientów do znajomego, wiadomości elektronicznej
dotyczącej wybranego przez nich Towaru. Klient przed wysłaniem wiadomości
określa Towar mający być przedmiotem polecenia, a następnie poprzez
funkcję "Poleć znajomemu" wypełnia formularz podając swój adres
e-mail oraz adres e-mail osoby znajomej, której chce polecić wybrany Towar.
Klient nie może wykorzystywać przedmiotowej usługi w innym celu niż
polecenie wybranego Towaru. Klient nie otrzymuje wynagrodzenia lub innego
typu korzyści za korzystanie z przedmiotowej usługi. |
||
|
11. |
Rezygnacja
z usługi nieodpłatnej Poleć znajomemu, możliwa jest w każdej chwili
i polega na zaprzestaniu wysyłania poleceń wybranych Towarów znajomym
Klienta. |
||
|
12. |
Usługa
Zapytaj o produkt, polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego
na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. |
||
|
13. |
Rezygnacja
z usługi nieodpłatnej Zapytaj o produkt, możliwa jest w każdej
chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy. |
||
|
14. |
Usługa
Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach
opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego
Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też
śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już
zrealizowanych. |
||
|
15. |
Klient,
który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta
Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta
Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia
żądania. |
||
|
16. |
Usługa
Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę, Klientom
posiadającym Konto Klienta publikacji na Stronie Internetowej Sklepu
indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta dotyczących
w szczególności Towarów. |
||
|
17. |
Rezygnacja
z usługi Zamieszczanie opinii możliwa jest w każdej chwili
i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez Klienta na Stronie
Internetowej Sklepu. |
||
|
18. |
Sprzedawca
jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy,
tj. prowadzenia działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu;
działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych
z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, jak również
w przypadku działania przez Klienta na szkodę innych Klientów,
naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu,
a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa -
w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony
Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych
z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania
kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu
dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na
adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. |
||
|
19. |
Klient
może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem
z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
Reklamacja może być złożona przykładowo w formie elektronicznej
i przesłana na adres sklep@ag.pl lub za
pośrednictwem Konta Klienta, na zasadach opisanych na Stronie Internetowej
Sklepu. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis
zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż
w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi
odpowiedzi. |
||
§ 12 Odpowiedzialność Klienta w zakresie
zamieszczanych przez niego treści |
||||
|
1. |
Zamieszczając
treści oraz udostępniając je, Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania
treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie
powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest
dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu
odpowiednie zasoby teleinformatyczne. |
||
|
2. |
Klient
oświadcza, że: |
||
|
a) |
jest
uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności
przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów, przedmiotów
praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw
pokrewnych, które składają się na treści; |
||
|
b) |
umieszczenie
oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w §11
Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób
trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób,
których one dotyczą; |
||
|
c) |
wyraża
zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów oraz
Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania
nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu; |
||
|
d) |
wyraża
zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych. |
||
|
3. |
Klient
nie jest uprawniony do: |
||
|
a) |
zamieszczania
w ramach korzystania z usług, o których mowa w §11
Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku
osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej; |
||
|
b) |
zamieszczania
w ramach korzystania z usług, o których mowa w §11
Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym. |
||
|
4. |
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Klientów treści pod warunkiem
otrzymania powiadomienia zgodnie z §13 Regulaminu. |
||
|
5. |
Zabronione
jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług,
o których mowa w §11 Regulaminu treści, które mogłyby
w szczególności: |
||
|
a) |
zostać
zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr
osobistych osób trzecich; |
||
|
b) |
naruszać
jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną
praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej,
tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami
o zachowaniu poufności; |
||
|
c) |
posiadać
charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób,
zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie
wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe); |
||
|
d) |
pozostawać
w sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących
materiały o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu;
treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych
lub wprowadzających w błąd; |
||
|
e) |
naruszać
w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy
obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe. |
||
|
6. |
W
przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §13 Regulaminu, Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych
przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług,
o których mowa w §11 Regulaminu, w szczególności
w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach
osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić
naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści. |
||
|
7. |
Klient
wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych
przez niego treści w ramach Strony Internetowej Sklepu. |
||
§ 13 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw |
||||
|
1. |
W
przypadku gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na
Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre
obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji,
know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może
powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu. |
||
|
2. |
Sprzedawca
powiadomiony o potencjalnym naruszeniu podejmuje niezwłoczne działania
mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących
przyczyną naruszenia. |
||
§ 14 Ochrona danych osobowych |
||||
|
1. |
Zasady
ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności. |
||
§ 15 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży) |
||||
|
1. |
Zarówno
Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn,
z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed
rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej. |
||
|
2. |
Klient,
który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli,
przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego
zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta. |
||
|
3. |
Sprzedawca
wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie
do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany
przez Klienta podczas Rejestracji. |
||
§ 16 Postanowienia końcowe |
||||
|
1. |
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami
będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko
w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście
poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą. |
||
|
2. |
Treść
niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie
na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu. |
||
|
3. |
W
przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą
dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania
wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo
polskie. |
||
|
4. |
Sprzedawca
informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub
na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania
sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub
Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. |
||
|
5. |
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia
przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie
nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał
w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi
w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie
Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem
w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości
przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego
Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje
rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §15 Regulaminu. |
||
|
6. |
Umowy
ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim. |
||
|
7. |
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r. |